Kalorisnål räkwok

Kände mig nästan tvingad att dela med mig av den måltid jag just framställde till lunch, främst pga. dess fördelaktiga kaloriinnehåll och goda smak. 
 
 
Kalorisnål räkwok 2 portioner

1 msk soja
1 vitlöksklyfta
1 msk sweet chilisås
1 msk oystersås
200 g räkor
300 g wokgrönsaker
200g keso 4 %
1 portion fullkornscouscous (ca 50 g torrvara)
 
Pressa vitlöksklyftan och häll i såserna tillsammans med vitlöken i en wokpanna. Värm upp pannan med blandningen i och häll sedan i wokgrönsakerna (jag tog färdigblandad fryspåse och la till extra rödlök, paprika och champinjon då det var sådant som höll på att bli dåligt). Woka tills det blivit varmt och ha sedan i räkorna och ta av pannan från spisen. Häll i en portion färdigkokt fullkornscouscous och servera med lite keso vid sidan av. 
 
Nedan är en sammanställning över energifördelningen per portion, exklusive såserna. 1 portion innehåller således drygt 300 kcal, och är riktigt mättande!
 

Protein Kolhydrater Fett Kalorier
28 25 4 295
 


Kommentarer
Annica

Mums vad gott det låter. Den ska jag göra i helgen. Tack för en jättebra blogg. Ha en härlig helg!
Puss och Kram

2013-03-01 @ 16:26:37
Annica

Du, får man dela med sig av bloggen nu??

Svar: Om du vill kan du väl få det :) Om du har någon bild på oss 3 skulle jag bli jätteglad, vore kul att ha som profilbild!
Sofia

2013-03-01 @ 16:27:05
Annica

Är du hemma i helgen?? Jag kan komma över på söndag så tar vi en fin bild på oss alla tre. Annars får vi nog photoshopa :-)

Svar: Nej jag är tyvärr inte det! Ska kolla med mamma och se om hon har någon, måste ju finnas någon från något student-/födelsedagsfirande eller så. Annars får det bli att klippa och klistra =)
Sofia

2013-03-01 @ 21:19:33
Anne-Marie

Just nu finns i stort sett alla våra bilder på en hårddisk som vi inte har full koll på vart den är,men ska leta i helgen. Receptet såg riktigt smarrigt ut, bra att få lite tips efter alla måltider med broccoli. Kram


Svar: Då kör vi på en hopklistring så länge :) Kram!
Sofia

2013-03-02 @ 09:18:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ankanochmamma.blogg.se

En kost- och träningsblogg tillägnad mor och gudmor!

RSS 2.0