Rawfoodshop

Fick en fråga av gudmor tidigare om var någonstans jag köper alla dessa lite ovanligare produkter så som cashewnötssmör och stevia. Just dessa två går faktiskt att hitta i vanliga livsmedelsbutiker, vet man vad man letar efter finns faktiskt en hel del skoj på Ica. Kolla in glutenfritthyllan, där brukar man kunna hitta nya grejer varje gång! Jag har dock beställt mina produkter online, då jag gjorde en storbeställning för dryga månaden sen med diverse smått och gott. Som rubriken antyder heter butiken rawfoodshop (klicka här för att komma direkt till butiken) och har en hel del riktigt härliga produkter. Jag beställde bland annat bakprotein, olika LCHF bakmixar, Sötin (sötningsmedel), kalorifri barbequesås (hickory smoked - hur god som helst!), vaniljpulver, kokosolja, torkade bär m.m. Ja riktigt storshopping som ni ser! Kan verkligen rekommendera denna butik, och skulle jag välja 3 produkter är det helt klart:
 
 
1. Walden Farms Barbeque Hickory Smoked Sås

 
 
Jag marinerade färsk kyckling med denna bbq-sås, och ojojoj så gott det blev. I och med att såsen är så pass tjock och jag stekte i teflonpanna behövdes inget extra matfett, och eftersom såsen är i princip kalorifri har man sig en riktig lyxig bit protein med nästan inga kalorier alls (kycklingfiléer innehåller ca 115 kcal/100 g, så du kan med gott samvete smaska i dig mycket av denna energikälla). 
 
 

2. Bagerina Bakprotein
 
 
 
Bakprotein skiljer sig från vanligt vassleprotein då det dels är smaklöst vilket passar bra till vissa bakverk, och det dels tål högre temperaturer. Jag brukar använda detta för att höja proteininnehållet i en mängd olika recept, alltifrån pannkakor till LCHF bröd till bakverk. Vet inte om just Bagerina är det bästa, men är lika bra att beställa allt från en och samma sida på en gång :)
 
 
 
3. Stevia
 
 
 
Jag har faktiskt inte provat Rawfoodshops steviapulver, men eftersom jag fullkomligt ÄLSKAR stevia fick den komma med i topplistan ändå. Själv köpte jag en stor påse stevia när jag pluggade i USA och tog med hem, det var innan den etablerats på den svenska marknaden och var otroligt mycket billigare där borta. Och Annica, jag kan skriva lite om sötningsmedel i nästa inlägg! Säg till om det är något mer du/ni undrar över :)
 
 

4. Vaniljpulver 
 
Nä det fick bli 4:a produkter på listan, var bara tvungen att lägga till denna. Den smakar inte alls vanlij som man är van vid att den ska smaka från vaniljsockret eller vaniljyoghurten, utan är väsentligt mycket mindre söt i smaken. Tror att detta är ett sådant livsmedel som få gillar från början, men efter att man vant sig vid den älskar. Jag blandar ofta kesella och keso med stevia och vaniljpulver och blandar med hallon och björnbär. Supergott! Man kan även ha i pulvret i det mesta, till kakor, pannkakor eller vad man nu tycker att vanilj passar till!


Kommentarer
Annica

Thank you Sweetie! Nu ska här inhandlas ingredienser. BBQ såsen bara måste jag ha. Det är det bästa jag vet. Särskilt om den är kalorifri.

2013-03-05 @ 08:12:07
Anne-Marie

Vad duktig du på att skapa nya recept. Nu har jag flera godsaker att välja mellan. Ska också ta och handla lite nya produkter som ska bli spännande att prova. Igår gjorde jag ett nytt träningsprogram för mig och pappa som bygger på att vi tränar 3 ggr i veckan på gym och vi började med ett bra benpass. Imorgon blir det rygg,axlar och mage. Puss på dig/mamma

Svar: Vad kul att du gjort ett eget program mamma! Vi kan väl ringas i morgon, så vi kan boka bord på någon mysig restaurang till på söndag? :) Puss!
Sofia

2013-03-05 @ 22:43:22
maria necula

Hej Sofia,
Trevlig hemsidan/blogg med en hel del nyttigheter. Jag är intresserad av kost. Under vissa perioder körde jag olika dieter/program beroende på vad som var intressant för mig precis då. Jag till ex. åt jag under en hel månad bara råa grönsaker, frukt, mjölk och valnötter, lite honung och groddad vetekorn. Jag mådde väldigt BRA efetråt. Det var ganska tungt så jag har inte upprepat dieten.
Körde istället andra lettare dieter. Då och då kommer jag att titta in på din blogg för att få tips eftersom nu är det en jungel med olika MÅ BRA- dieter.
Jag önskar dig FRAMGÅNG och LYCKA TILL!
maria

Svar: Vad kul att du tycker om den Maria! Jag kan förstå att du mådde bra under den dieten, den låter lite som en detox diet som kan kännas väldigt bra i kroppen under tiden man gör den, men som tyvärr inte alltid påverkar kroppen på bästa sätt i det långa loppet. Jag kan skriva ett inlägg senare om just denna typ av dieter, varför de är så vanliga och varför de känns så bra. Ja det är verkligen en djungel där ute! Det är ju tyvärr så med den mänskliga kroppen att alla är olika, så alla människor svarar olika på olika dieter. Tråkigt nog finns inget one-fit-all utan man måste testa sig fram och hitta det som passar en själv. Hoppas verkligen att du hittar ett sätt som passar dig!
Tack så mycket! Jag önskar dig detsamma och en riktigt god påsk!
Kram
Sofia

2013-03-26 @ 11:21:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ankanochmamma.blogg.se

En kost- och träningsblogg tillägnad mor och gudmor!

RSS 2.0